fredag 28 november 2008

Bidrag till skisstävling

Hej!
Jag har nu äntligen fått klart mitt bidrag till skissutmaningen på Hobbyhuset. Det blev ytterligare en LO om vår båtluff förra sommaren i Grekland. Jag gjorde en Lo för ett tag sedan om en av båtarna som vi åkte med "Skopan", den här LO:n kan man säga är den andra sidan i en dubbel LO. Det är samma papper och färger. Så tillsammans blir det en dubbel LO.
Jag har använt papper från DaisyD som heter Skipping Stones samt enfärgat papper från DCWV och Bazzil. Blommor bl. a från Prima. Knapparna köpte jag begagnat av en tjej på senaste scrapträffen. Rubriken sitterfast med lim och 3d- kuddar för lite roligare effekt, destsamma är med journalingrutan som är fastsatt med 3d. Rub- ons är från Basic Grey, det är grymt roligt med Rub- ons och att en sån liten grej kan göra så stor skillnad på alstret, helt otroligt.
Här är LO:n:

Filippa gjorde oxå en LO på skissen som jag oxå skickade in för skojs skull. Hon gjorde en albumsida om Elvira. Fotot är från när Elvira är på väg hem från BB. Papper bl. a från Martha Stewart craft. Jag tycker att det blev en fin Layout.

Jag har testat Colour Blocking (mosaicstyle) som jag tänkte visa i mitt nästa inlägg. Gjorde två layouter av bara farten. Så tills dess, ta det lugnt!

2 kommentarer:

Karin sa...

Vilka fina layouter, den rosa är ju helt underbar! Är det din dotter som har gjort den?!

Tack snälla för dina söta ord i bloggen, blir sååå himla glad!

Hoppas du får en härlig helg !

kram K.

Anonym sa...

det finns något till dig i min blogg :)

så fina Lo'n... hälsa Filippa att hon är jätteduktig :) Kanske dags att ses snart på en miniträff här hemma med flickorna?
Trevlig helg och Första advent!
PS. Har inte betalat än men det kommer